måndag 2 mars 2009

Kom på ett till!

Bild här

Ja just det, när jag tänkte på grisen, så kom jag på ännu fler roliga felsägningar/feltänk från barndomen. The mind works in mysterious ways haha, iaf min. Det ena leder väldigt ofta till det andra, som man säger.
Jullåtar:
Räven överraskar grisen - Nån som kan gissa vilken låt det handlar om? Ärligt talat så tycker jag att min version är bättre, och faktist mer trovärdig. Jag menar, vilken räv raskar? Och dessutom över is?

Hej tomtegubbar bo i granen och låt oss la-lala-lala - don't ask hur jag kunde få till det så här...

Staffan var en stallebänk, vi tackom nu så gärna, han vakta sina fårar fem - Stallebänk? Vad är det liksom haha? Och fårAR, nån som inte fått till pluralis på får än.
Ska jag vara ännu ärligare så är jag än idag inte helt hundra på texterna, men det är bara roligt tycker jag, vet inte riktigt om jag ens VILL lära mig det korrekta sättet. Mina versioner låter så mycket roligare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar